Page 33 - Tekstil Teknoloji
P. 33

Moreover, when we observe their   only one machine investment,   stalled at eight countries, six in China,
            internal structures more close-  the industrial firms create a larger   one in the US and one in Italy. So this
            ly, we have seen the sensitivity   machine park for printing opera-  is an important solution that will ena-
            and the quality of the production   tions. So for the market’s further   ble us to respond to the corrugated
            processes personally. So they   growing, we must be able to meet   digital printing needs of both Turkey
            gained our confidence and as   the printing needs of industrial   and the surrounding countries as well
            PIMMS Group we have decided    producers. Moreover, these pro-  as entering new markets. So this is
            to work with them. We ara also   ducers are in an intensive workout   another answer to your ‘why are you
            continuing with Hanglory Group’s   like three shifts and need much   continuing with Homer and Handtop
            other brands. Because they made   more dye for their print produc-  brands?’ question. I can say that, I
            major improvements to the ma-  tions. It is much more favorable   have been working with the Hanglory
            chine groups other than Homer   for us to work with a single group   Group to respond to all these printing
            and Handtop too. So that on the   company to respond to all these   needs by working with a single group
            basis of price and quality, those   needs under one roof.    company.
            machines are able to compete in   In addition, Hanglory Group’s
            the market too.                Handyway single-pass printing   Homer is a brand that focused
            When it comes to choosing      machines with a minimum printing   on textile printing solutions.
            Homer and Handtop brands in    speed of 60 to 150m2 per minute   They develop transfer and DTF
            the first place, i can say that,   can now digitally print on corru-  (direct to fabric) printing solu-
            when we look at the sector as a   gated cardboard, which is now an   tions. What are your expecta-
            whole, we see that the machines   unrivaled solution on the market.   tions and plans for Homer in
            those we are selling are now used   The rivals have prototype ma-  the textile market?
                                                                                                                    GÜNDEM  NEWS
            not only by advertising produc-  chines at the moment, but these   If we look at the world-wide print-
            ers and markers, but also by the   machines are not yet installed on   ing market today, we predict that
            companies engaged in industrial   the market. On the other hand   there will be much more growth   31
            production. While the advertising   Handyway corrugated digital   in the textile market. Because the
            producers are manufacturing with   printing machines are already in-  rate of digitalization is still at the   31





            lojiye en büyük yatırım yapan firması.   işlemleri için geniş makine parku-  ve biri de İtalya’da olmak üzere
            Ayrıca iç yapılarını daha yakından   ru oluşturuyor. Dolayısıyla pazarın   toplam sekiz adet kurulumu yapmış
            gözlemlediğimizde, üretim proses-  daha da büyümesi için, bugün artık   durumda. Bu da hem Türkiye’nin hem
            lerine gösterdikleri hassasiyeti ve   endüstriyel üreticilerin baskı ihtiyaçla-  de çevre ülkelerin oluklu dijital baskı
            kaliteyi bizzat gördük. Duyduğumuz   rını karşılayabiliyor olmamız gerekiyor.   ihtiyaçlarına yanıt verecek ve bizim de
            güvenden ötürü PİMMS Group olarak   Üstelik bu üreticiler üç vardiya gibi   yeni pazarlara girmemizi sağlayacak
            Hanglory Group ile çalışma kararı   yoğun bir çalışma temposu içerisinde   önemli bir çözüm. Dolayısıyla, “neden
            aldık. Hanglory Group’un Homer ve   olup baskı üretimleri için çok daha   Homer ve Handtop markalarıyla
            Handtop dışındaki makine grupların-  fazla boya tüketimine ihtiyaç duyduk-  devam ediyorsunuz” sorusunun bir
            da da yaptıkları geliştirmeler, piyasada   ları için, bütün bu ihtiyaçlara tek bir   diğer cevabı da burada yatıyor. Tüm
            rekabet edebilecek fiyatta ve kalitede   çatı altında yanıt verebilmek adına tek   bu baskı ihtiyaçlarına tek bir grup
            olduğu için diğer markalarıyla da   bir grup şirketi ile çalışmak bizim için   şirketi ile çalışarak yanıt verebilmek
            devam etme kararı aldık.       çok daha tercih edilir bir durumdu.  adına Hanglory Group ile çalışma
            İlk etapta Homer ve Handtop    Ayrıca Hanglory Group’un Handyway   kararı aldık diyebilirim.
            markalarını tercih etme sebebimize   marka tek pass’ta dakikada minimum
            gelince şunu söyleyebilirim: Sektöre   60 ile 150m2 arası baskı hızına sahip   Homer, tekstil baskı çözümlerine
            genel olarak baktığımızda, satmakta   oluklu mukavvaya dijital baskı yapa-  odaklanmış bir marka. Transfer
            olduğumuz makinelerin artık sadece   bilen makineleri şu anda piyasada   ve direkt kumaşa baskı çözümleri
            reklam üreticileri ve tabelacılar tarafın-  rakipsiz bir çözümdür. Rakiplerin   geliştiriyor. Tekstil pazarında Ho-
            dan değil, ağırlıklı olarak endüstriyel   şu anda prototip makineleri var,   mer ile ilgili beklenti ve planlarınız
            üretim yapan firmalar tarafından kulla-  ancak bu makineler henüz piyasada   neler olacak?
            nıldığını görüyoruz. Reklam üreticileri,   kurulmuş makineler değil. Handyway   Bugün dünya çapında baskı pazarının
            sadece tek makine yatırımı ile üretim   oluklu dijital baskı makineleri ise şu   verilerine baktığımıza, tekstil paza-
            yaparken, endüstriyel firmalar baskı   anda 6 adet Çin’de, biri Amerika’da   rında çok daha fazla bir büyüme
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38