Page 24 - Tekstil Teknoloji
P. 24

Konica Minolta Keeps its Seat at


                   the Top of the ‘Climate A’ List!



                   Konica Minolta has been awarded a global leadership position on the Climate A List by
                   CDP, an international non-profit organization engaged in activities to realize a sustainable
                   economy, for the fourth time, including the most recent two times in 2016 and 2017.

                   The Climate A List comprises companies   Business Solutions Europe International   for current and future generations is at
                   that have been recognized as global   Marketing Department, stated that ‘within  the heart of the company philosophy.
                   leaders for their actions and strategies in   the ‘Eco Vision 2050’ program, they were  As Konica Minolta, we aim to reduce
                   response to climate change. Of more than  able to achieve their reduced CO2 emis-  the environmental impact of all business
                   6,200 companies around the world that   sions target for 2016 with 49% instead   processes such as product development,
                   were surveyed by CDP, 112 companies,   of the targeted 40%’ and continued as   procurement, production, distribution,
                   including 13 Japanese companies, were   follows: ‘Creating a sustainable world   sales & service and collecting & recycling.’
                   selected for the Climate A List this year.
                   Konica Minolta considers that its inclusion
                   on the Climate A List for the second
                   consecutive year reflects continued high
                   recognition of its response to climate
                   change and disclosure of information on
           GÜNDEM  NEWS  22  2030 and 80% in 2050 over the life of the
         22        the process.
                   Konica Minolta is targeting to reduce
                   CO2 emissions by 40% in 2016, 60% in
                   product compared to the fiscal year 2005,
                   under their long-term environmental vision
                   ‘Eco Vision 2050’ which they  put into
                   practice in 2009.
                   At the award ceremony, Olaf Lorenz,
                   General Manager of Konica Minolta




                   Konica Minolta, ‘İklim A’ Listesi’nin

                   Zirvesindeki Yerini Koruyor!



                   Sürdürülebilir bir ekonomi gerçekleştirmek için faaliyet gösteren ve kar amacı
                   gütmeyen uluslararası kuruluş CDP, İklim A Listesi’nde son iki yılı üst üste olmak üzere
                   dördüncü kez Konica Minolta’yı küresel lider seçti.


                   İklim A Listesi seçimleri, iklim değişik-  Konica Minolta 2009 yılında hayata   Konica Minolta Business Solutions
                   liğine karşı dünya genelinde eylem ve   geçirdiği, uzun vadeli çevrecilik vizyonu  Europe Uluslararası Pazarlama Bölümü
                   stratejileri ile tanınan küresel liderler   olan ‘Eco Vision 2050’ programı dâ-  Genel Müdürü Olaf Lorenz sözlerinin
                   arasından gerçekleştiriliyor. Bu yılki İklim  hilinde, CO  emisyonlarını -2005 mali   devamında şunları ifade etti:
                                                          2
                   A Listesi’ne, 6.200’den fazla şirket   yılıyla karşılaştırıldığında- ürün ömrü   “Mevcut ve gelecek kuşaklar için
                   içerisinde 13’ü Japon olmak üzere   boyunca 2016’da %40, 2030’da %60,  sürdürülebilir bir dünya yaratmak şirket
                   112 firma seçildi. Konica Minolta, İklim   2050 yılında ise %80 oranlarında olmak  felsefemizin merkezinde yer alıyor.
                   A Listesi’nde ikinci kez üst üste lider   üzere azaltma hedefi belirledi.  Konica Minolta olarak, ürün geliştirme,
                   seçilmesini, iklim değişikliğine karşı   Ödül töreninde yaptığı açıklamada,   satın alma, üretim, dağıtım, satış &
                   aldığı önlemlere ve bu sürece ilişkin   ‘Eco Vision 2050’ programında belirle-  servis ve toplama & geri dönüşüm gibi
                   bilgileri şeffaf bir şekilde kamuoyuyla   dikleri 2016 hedeflerini %49 daha dü-  tüm iş süreçlerindeki çevresel etkiyi
                   paylaşmasına bağlıyor.         şük CO  emisyonu ile aştıklarını belirten  azaltmayı hedefliyoruz.”
                                                       2
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29