Page 18 - tekstilteknoloji_nisan_april_2015
P. 18

tekstilteknoloji_nisan_Tekstil Subat 4/3/15 4:04 PM Page 16





GÜNDEM NEWS







TETSİAD “Ur-Ge” İle Ev Tekstilinin

Uluslararası Rotasını Geliştirecek

TETSIAD Develops the International Route Of

Home Textile With “Ur-Ge”


Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İşadamları Derneği, Türk ev tekstili firmalarının ihracatta hız
kesmemesi için hızlı refleks geliştirmeye devam ediyor. TETSİAD’ın yakın vadeli planlarında,
Ur-Ge çalışmalarıyla Türk firmalarını Amerika Birleşik Devletleri, Kanada, Japonya ve Güney
Kore’ye ihracata teşvik etmek yer alıyor.
The Turkish Home Textile Industrialists’ and Businessmen’s Association keeps on developing fast
reflexes so that the Turkish home textile companies do not slow down. TETSIAD’s short-term
plans are to foster the Turkish companies to export in the United States of America, Canada,
Japan and South Korea with its Ur-Ge (Development of International Competition) works.

İhracattaki genel yavaşlama eğiliminden olumsuz
etkilenmemek adına yeni hedeflerle dinamik tepkiler veren TET-
SİAD, bu amaçla yakın vadeli planlarına, Ur-Ge çalışmaları ile ev
tekstili şirketlerinin ihracat rotasını geliştirmeyi ekledi. Türk ev
tekstili şirketlerinin uluslararası pazarlarda rekabet gücünü artır-
mak için hedefler belirleyen Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve
İşadamları Derneği, ihracatın hız kesmemesi adına, Uluslararası
Rekabetçiliğin Geliştirilmesi (Ur-Ge) kapsamında gerçekleştirdiği



















çalışmalar ile sektörün özellikle Amerika Birleşik Devletleri,
Kanada, Japonya ve Güney Kore’deki pazar payını artırmasına
çalışacak.
TETSİAD öncülüğünde bir araya gelen ve ev tekstili sektörünün
önde gelen 17 firmasının katılımı ile oluşturulan Ur-Ge Grubu,
yeni pazar hedeflerini içeren çeşitli ortaklaşa çalışmalar gerçek-
leştirerek ihracatın artışına katkıda bulunmayı hedefliyor.

Türk havlusu ABD’ye geri döndü
TETSİAD’dan yapılan açıklamada, güncel ihracat rakamları baz
alındığında özellikle ABD’ye yapılan ev tekstili ihracatının önemli
yükselişine dikkat çekilirken, bu alandaki rakamlara da yer veri-
liyor. Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İşadamları Derneği’nin
verilerine göre 2014 yılında bir önceki yıla göre Türkiye’nin
ABD’ye olan ev tekstili ihracatı yüzde 10 arttı. Ürün çeşidi olarak
havlunun büyük yükselişte olduğu, artan ihracatıyla Amerika
Birleşik Devletleri’ne gerçekleştirilen ev tekstili sektörü toplam
270 milyon dolar seviyesine ulaştı. Sadece bu rakamlar bile
TETSİAD’ın öncelikli odaklanılması gereken pazarlar hedefini
destekliyor.



16 www.tekstilteknoloji.com.tr
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23