Page 42 - Tekstil Teknoloji
P. 42

Fespa Eurasia 2016 Attracts


                   International Audience of


                   Investment-Ready Buyers



                   Fespa Eurasia 2016, which took place from 8-11 December 2016 in Istanbul,
                   Turkey, welcomed 8,232 individual visitors, with total attendance across the
                   four days reaching 9,774 visits, demonstrating the value visitors placed on
                   attending for more than one day.

                   The exhibition was very successful   There was an increase in Inter-  throughout, underlining demand
                   in terms of buying behaviour: 44%   national attendance compared   for sector specific education in
                   of visitors were final decision mak-  with Fespa Eurasia 2015, further   the Eurasian region with sessions
                   ers and 81% of attendees were   illustrating the importance of Fespa   including: Digital Pigment Printing,
                   involved in the decision-making   Eurasia within the region. The top   Screen Printing, Garment Design,
                   process, highlighting that Fespa   10 countries attending outside   3D Printing for Garments, Nano
                   Eurasia is a strong ‘buying’ show.   of Turkey include: Iran, Bulgaria,   Applications for textile and many
                   Murat Öztürk, Partner of Sum-  Algeria, Greece, Tunisia, Jor-  more.
                   ma Istanbul, commented on the   dan, Ukraine, Iraq, Lebanon and   Elsewhere at the event, Ivan
           GÜNDEM  NEWS  40  companies were present among   ed a host of free visitor features.   “I am very honoured to have won
         40        quality of visitors: “Fespa Eura-  Germany. Complementing Fespa’s   Tenchev won Fespa’s live World
                                                                                 Wrap Masters competition, spon-
                                                  line-up of international and local
                   sia is always a very professional
                                                  exhibitors, Fespa Eurasia includ-
                   show.®Professional buyers and
                                                                                 sored by Hexis. Ivan comments:
                                                                                 the Wrap Masters at Fespa Eurasia
                   the visitors and this makes Fespa
                                                  Participation in the education-
                                                  al conference remained strong
                   the number one for us.”
                                                                                 2016 and to be recognised for
                   Fespa Eurasia 2016

                   Uluslararası Yatırım Hedefli


                   Alıcıları Bir Araya Getirdi



                   8-11 Aralık tarihlerinde İstanbul’da gerçekleşen Fespa Eurasia 2016, 8
                   bin 232 ziyaretçiyi ağırladı. Bu rakam 4 günde tekrar ziyaretlerle toplam
                   9 bin 774’e ulaşarak ziyaretçilerin organizasyona gösterdiği ilgiyi gözler
                   önüne serdi.

                   Fespa Eurasia’nin etkili bir ‘ticari’ plat-  ve firmaların bulunması Fespa Eura-  ziyaretçilerine çeşitli ücretsiz etkinlikler
                   form olduğunu bir kez daha kanıtlayan   sia’yı bizim için bir numara yapıyor.”  de sundu. Bunların arasında ise eğitim
                   fuar satın alma potansiyeli açısından   Fespa Eurasia 2015’e göre fuara   konferanslarına sağlanan katılım öne
                   oldukça başarılı geçti. Fuar ziyaretçi-  uluslararası katılımın artması da Fespa   çıktı. Avrasya bölgesinde sektöre özel
                   lerinin %44’ü son karar alıcılar olurken   Eurasia’nın Avrasya bölgesindeki   eğitim talebine cevap veren bu eğitim
                   katılımcıların %81’i karar alma sürecin-  etkisinin giderek arttırdığını gösterdi.   programları; Dijital Pigment Baskı
                   de söz sahibi kişilerdi.       Buna göre, Türkiye dışında fuara en   Teknikleri, Serigrafi Baskı, 3D ile Giysi
                   Organizasyondaki ziyaretçilerin niteliğini   çok katılım gösteren 10 ülke arasında;   Tasarımı, Tekstilde Nano Uygulama-
                   vurgulayan Summa İstanbul ortağı Mu-  İran, Bulgaristan, Cezayir, Yunanis-  lar ve daha birçok konuda sektörü
                   rat Öztürk şu açıklamalarda bulundu;   tan, Ürdün, Ukrayna, Irak, Lübnan ve   bilgilendirdi.
                   “Fespa Eurasia her zaman oldukça   Almanya vardı.             Fuarın araç kaplama bölümünde
                   profesyonel bir etkinlik olmuştur. Ziya-  Fespa’nın yerel ve uluslararası fuar   düzenlenen, Hexis’in sponsorluk
                   retçilerin arasında profesyonel alıcıların   programını tamamlayan Fespa Eurasia   sağladığı, FESPA’nın canlı World Wrap
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47