Page 32 - Tekstil Teknoloji
P. 32

torates. Including Epson, we have
                       For example, we immediately send an x part in           14 international company service
                   our reserve instead of the defective component x. This      contracts in total. In this regard, we
                   naturally offers us an incredible speed and distribu-       have totally 207 points to admin-
                   tive advantage.                                             ister services. There are at least
                   instance, there is no part in our   the firms in the informatics foot of   two points in every province of our
                   machine systems taken from other   Tecde Group, one of the biggest   country. Apart from that, we have
                   machines. Think that, our spare   holding companies in Turkey. This   750 dealers.
                   part reserves are close to the whole   is a giant group composed of 14
                   capital of many other companies! If   firms, 8 bolts and 6 informatics. For   Where does Epson stand in this
                   the repair time exceeds 3-4 days,   example, we have factories that   scene?
                   we give temporary machine to   manufacture all the bolt production   We have both sales and service
                   our customers to prevent unjust   of German Dresden House on the   contracts with Epson. In this service
                   treatment. On the other hand,   industrial foot.            structure, we are able to access to
                   since Epson is the producer of   In addition to this, we are also   any problem within the borders of
                   parts, there is no even need to give   exporting bolts to 42 countries and   Turkey in 24 hours. If the problem
                   machines, generally. For example,   we are the first in the field of metal   is light, we solve it instantly with
                   we immediately send an x part in   exports in Turkey.       our local service point. If there is a
                   our reserve instead of the defective   So as Tecpro, we are a company   serious problem, as I said above,
                   component x. This naturally offers   that proudly serve under the frame   we can quickly find a solution with
                   us an incredible speed and distribu-  of Tecde Group. In this context, our   either a spare machine or spare
                   tive advantage.               main strategy and management   parts.
                                                 philosophy is to provide all solutions   Thanks to our wide service network
           GÜNDEM  NEWS  30  Above all things, Tecpro is not a   this, we have our ‘own’ services in   unshakable trust bridge between
         30        Could you give us information   from zero to 100 under our roof.   we have created and complete
                                                 For this, from the one side we are
                   about the functioning of your
                                                                               solution management we have
                   service structure in Turkey?
                                                 increasing our employment. Beside
                                                                               provided, we succeed to build
                                                 the center and the regional direc-
                                                                               our customers and Epson.
                   separate company. We are one of





                   Bu size özellikle satış sonrası hiz-  bir firma değil. Türkiye’nin en büyük   ilimizde en az iki tane olmak üzere top-
                   mette ne gibi avantajlar sağlıyor?  holdinglerinden birisi olan Tecde   lam 207 tane servis yönetimi yaptığımız,
                   Bir kere her şeyden önce, bizden   Group’un bilişim ayağındaki firma-  bizim dışımızda ama bize bağlı çalışan,
                   önce yaşanan düzensizlik ve belirsiz-  lardan birisiyiz. 8 tane cıvata ve 6   büyük bir organizasyonumuz var. Bunun
                   liğe son verdik. Örneğin bizim sistemi-  tane de bilişim olmak üzere toplam 14   haricinde 750 de bayimiz var.
                   mizde başka makineden çıkma parça   firmadan oluşan dev bir grup bu. Ör-
                   vb. gibi şeyler yok. Düşünün ki pek çok   neğin cıvata ayağında, yani endüstriyel   Epson bu durumun neresinde
                   firmanın sermayesine yakın yedek parça   ayakta, Alman Dresden House’un tüm   duruyor?
                   rezervimiz mevcut. Eğer onarım süresi   üretimini burada yapan fabrikalarımız   Epson ile hem satış hem de servis
                   3,4 günü aşacak olursa mağduriyeti   var. Bunun yanı sıra 42 ülkeye de cıvata   kontratımız var. Bu servis yapılanması
                   önlemek için geçici makine veriyoruz.   ihracat ediyoruz dahası metal ihracatı   dâhilinde, sorun Türkiye’nin neresinde,
                   Diğer yandan zaten Epson parçaların da   alanında da Türkiye’nin birincisiyiz. İşte   hangi ilimizde olursa olsun 24 saat
                   üreticisi olduğu için çoğu zaman makine   biz de Tecpro olarak Tecde Group’un   içerisinde oraya erişiyoruz. Zaten kü-
                   göndermeye gerek bile kalmıyor. Örne-  bünyesinde gururla hizmet veren bir   çük bir sorunsa yerel servis noktamızla
                   ğin bozulan x parçasının yerine anında   şirketiz. Bu bağlamda ana stratejimiz   işi anında çözüyoruz. Eğer ciddi bir
                   rezervimizdeki bir x parçasını gönderiyo-  ve yönetim felsefemiz de 0’dan 100’e   sorunsa da yukarıda da söylediğim
                   ruz. Bu da bize doğal olarak inanılmaz   kadar olan tüm çözümleri çatımız altında   gibi ya yedek makine ya da yedek
                   bir hız ve dağıtım avantajı sunuyor.     sağlamak. Bunun için de bir taraftan is-  parça ile duruma hızlıca çözüm bulu-
                                                 tihdam sayımızı artırıyoruz. Merkezde ve   yoruz. Oluşturduğumuz geniş servis
                   Türkiye’deki servis yapılanma-  bölge müdürlüklerimizdeki servislerimiz   ağı ve sunduğumuz komple çözüm
                   nızın işleyişi hakkında bilgi verir   kendimize ait. Epson ile birlikte toplamda   yönetimimiz sayesinde müşterilerimiz
                   misiniz?                      14 uluslararası firmanın servis kontratı   ve Epson arasında sarsılmaz bir güven
                   Her şeyden önce Tecpro münferit   bizde. Bu sayede de ülke çapında her   köprüsü kurmayı başardık.
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37