Page 32 - Tekstil Teknoloji
P. 32

Birben is a graduate of ITU Petro-  in trade. “We as Beneks always   take this issue into consideration,
                   leum Engineering. Mr. Birben, who   say that competition is not in Price   they also differ in comparison to
                   worked as a petroleum engineer for   but in Quality. The price policy is   their competitors, and thus they
                   three years after university, entered   certainly important, but our priority   become preferable. Beneks gives
                   into the textile sector with his cousin  is always quality and innovation.   great importance to this subject and
                   in order to sell abroad. Later, they   When we produce, we do not just   also makes investments as a brand
                   set up Beneks. However; it is to   think ourselves; we also take care   with an international vision. Even by
                   be permanent but it is not always   of the interests of our customers.   establishing Tachyon, a new brand,
                   to be great what Birben has in his   Each machine we produce is the   it creates innovative, efficient, less
                   mind. “We have continued to grow   reference of our next machine. Our   consuming but more productive
                   since 1988. We have followed our   customers actually advertise us.”  systems or machines and equip-
                   way by always adding on. This is                            ment. Tachyon, in which Hüseyin
                   a very important issue. According   “IF YOU ARE EXPORTING, YOU   Birben has a share, produces
                   to my ethics, I am required either   NEED A GLOBAL PERSPECTIVE” machines which are environment
                   to do business right or not to do it.   The central issues in the world are   friendly and minimizes the elements
                   We constantly renew ourselves and   related to energy efficiency not only   that escalates energy costs. In
                   we give importance to innovation.   in the textile sector, but also in other  addition to this, by drawing attention
                   These are the elements that keep   sectors. The reduction of energy re-  to the fact that global marketing is
                   us afloat.” said Birben, one of those   sources in the world brings together  sensitive, Mr. Birben says: “If you are
                   who claims that the monetary policy  different alternative ways with it in   selling products abroad, you defi-
                   should be followed by the quality   production. When the producers   nitely know that the perception your



           GÜNDEM  NEWS  30
         30































                   elbet de önemli ama önceliğimiz her   değil diğer sektörlerde de öne çıkan   üretken sistemler ya da makine
                   zaman kalite ve inovasyondur bizim.   konular enerji verimliliği ile alakalı.   ve ekipmanlar üretiyorlar. Hüseyin
                   Biz üretim yaparken sadece kendimizi  Dünyadaki enerji kaynaklarının azal-  Birben ortağı olduğu Tachyon’da
                   düşünerek yapmıyoruz; müşterilerimi-  ması üretimde farklı alternatifleri de   çevresel faktörlerin daha fazla ön
                   zin menfaatlerini de gözetiyoruz. Her   beraberinde getiriyor. Üreticiler de bu  planda olduğu, enerji maliyetlerini et-
                   ürettiğimiz makine bir sonraki makine-  konuya dikkat ettiği ölçüde rakiple-  kileyen unsurlarının minimize edildiği
                   mizin referansıdır. Bizi müşterilerimiz   rine göre farklılaşıyor ve tercih edilir   makineler üretiyorlar.
                   aslında lanse ediyor.”        hale geliyor. Beneks de uluslararası   Hüseyin Birben bununla beraber
                                                 vizyona sahip bir marka olarak bu ko- global pazarlamanın da hassasiye-
                   “İHRACAT YAPIYORSANIZ         nuya önemle eğiliyor veriyor yatırımlar  te dikkat çekerek şunları söylüyor:
                   GLOBAL BAKIŞ AÇISINA          yapıyor. Hatta yeni bir marka olan   “Yurtdışına ürün satıyorsunuz algının
                   İHTİYACINIZ VAR”              Tachyon’u hayata geçirerek, yenilikçi,  kesinlikle kaliteli üründen ve sağlıklı
                   Dünyada sadece tekstil sektöründe   verimli, daha az tüketen ama daha   bir satış sonrası hizmetten geçtiğini
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37